Tuesday, August 23, 2011

Low Blood Pressure

Sejak semalam aku diserang low blood pressure and kesudahannya terpaksa berbuka puasa di awal pagi. Dahla muntah2 awal pagi.. Erk...tidakk...seksa woo muntah ni...cz badan akan jadi lesu lepas tu.


Smalam g check tekanan darah aku... 95/70. rendah dari biasa walau aku secara natural pon memang mempunyai tekanan darah rendah. Ini disebabkan mak aku and family belah mak aku semua darah rendah.Abah aku plak darah tinggi. So aku nye tekanan agak balance la sket tapi kadang-kadang akan jadi rendah. Pernah skali rendah smapi 75/55. Masa tu sendiri mau hengat aku xleh jalan..muntah semua ada.

Arini tpaksa rehat sejam di bilik nurse selepas dijumpai hampir pitam di toilet. Naseb ade orang masuk toilet masa tu. Oh tidakkk...

Pegi jumpa nurse dia check pressure aku dan suruh aku rehat. Arini pressure 101/80. Sudah ok..Yeay tp aku lemah sebab abes makan sahur tadi keluar bersama muntah pagi tadi.



Korang ade idea tak untuk stable kan tekanan darah. Chopp jgn suruh aku makan kerang dan hati. Sebab normally aku akan muntah and pening lepas tu. Kalo kerang bakar aku still ok sikit. Tapi tetap rasa nk uwek xtau nape..maybe sbb badan aku reject. Kalo makan time tekanan darah aku normal xpe. Kalo darah tengah rendah aku g makan dua benda tu alamatnye memang terjelepuk la aku macam orang keracunan makanan.

2 comments:

e.l.i.z.@ said...

aku x behi kerang n hati hihi

Unknown said...

hati aku xsuka
kerang ok lg..tp hanya kerang bakar...kalu lain2...muntah la aku

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template