Saturday, June 2, 2012

Perabot baru sudah sampai

Sabtu lepas selepas pergi wedding kat Shah Alam daku sempat meluangkan masa bersama en asben, Raihana dan adik iparku nak survey perabot. Dah lama sebenarnya nak beli tapi terbantut cz kami xsempat nak housekeeping rumah sebetul2nya sejak pindah aritu. Aku decide nak buat after delivered cz time peknen amatlah tidak ada mood plus tak larat nak bau barang-barang.

Once dah balik KL, kami terus kemas-kemas dan pilih perabot.Kebetulan adikku yang mengajar di JB dapat pindah dekat Selangor dan rezki nya dapat sekolah tak jauh dari rumah ku. So of course dia duk ngan aku. Senang sikit kalau susah senang ke ada adik beradik dan tak mungkin kita nak harap kat orang luar kan.

Adik ku sempat jugak booked set bilik tidur untuk bilik kedua rumah aku. Aku plak pilih sofa L shape, kabinet TV, cermin ruang tamu, set meja makan dan satu katil single untuk letak kat bilik kecik khas untuk tetamu. Lega dah setel.

cermin bakal diletak belakang sofa


Model tak berbayar..siap landing lagi. Sofa ni harganya RM1300 je...


Set meja makan kaca..okla untuk 4 orang...


Set bilik tidur adik aku


Katil bujang..aku berkenan sebab murah time promosi dan design yang simple dan semestinya kaler putih..


Kabinet TV jugak yang promosi.hehe

Skang semua dah siap kemas dalam rumah. Baru lengkap keperluan rumah ku...Syukur. Dan aku amat bersyukur adik aku sudi duk ngan aku. Kuatkan semangat aku menjaga Raihana ketika en asben berjauhan. Tu la ade orang pernah cakap kat aku..dan aku akan ingat sampai bila-bila.

"Ko tak boleh jaga anak sorang-sorang, aku taula sebab aku yang suami duk sekali pon susah. Nak angkat anak lagi dengan beg lagi"

Masa tu aku terdiam sebab memikirkan susahnya kan nak hadapinya nanti. Tapi takpe aku sanggup hadapinya cz Raihana anak aku. Anak yang aku kandung dan lahirkan..semestinya aku kuat. Insha'Allah.

Aku harap nanti dipermudahkan Allah...cz nextweek bermula lah episod aku berseorangan bersama Raihana..opss selama 3 hari je...

Off topic jap...Sedapnya dia tidoooooooo

12 comments:

Unknown said...

hoho..da byk perabut da...nape x snap dlm umah plak

Unknown said...

nnt dulu...xdan snap lg..nak snap jugak ni

Fieza Sani said...

Sukanye sofa yg L shape tu..9

Unknown said...

a'a dia lembut...tak rasa kayu nye...
nak landing pon best...sebab dia mcm besar sket..

a.m.n.i.n.a said...

kedai ni kat mana ye

a.m.n.i.n.a said...

kedai ni kt mana ye

a.m.n.i.n.a said...

kedai ni kt mana ye

Unknown said...

Kdai ni kt jln puchong -sg besi. Dkt petronas belah kiri tu

Unknown said...

Tolong bg no kedai....jln ikut jln biasa ker highway?

Unknown said...

Nama kedai ape yer?ikut highway ker jln bukit jslil tu?

Unknown said...

AZREENA :
xingat la no kedai tu..resit pon xingat dh duk mane cz asben yg kept.

kedai dia kalo masuk dr jalan besar tu..sebelah cavenzi....

Norly a.k.a MamaLeana said...

sorry, nak tnya... kat mana eh kedai perabot ni??? area mana?

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template