Thursday, November 4, 2010

Berakhir Penantian....

Hurm..penantian..sure korang tertanya2 penantian ape ek..No lar...Ekcely aku ternanti2 la period aku ni ha.biasa every month die keluar...last aku punye peot 16 Sept..Tp until day 17 delay pon x dtg2 gaks..so clinic referkan aku ke Hospital Pantai since buat UPT test is show -ve on day 14..aku mmg dah agak dah cz aku agak bz ngan assignment, presentation and exam..agak stress kdg2 tuh...time tido pulak dh x nentu..

G clinic doc xkasi ubat kasi peot..die suh g jumpa gynea..hehe ..dua hari lpas g jumpa gynea...yeah i like jumpa this gynea..Dr Idora from Pantai Hospital...she's very soft spoken and cool je aku tgk..
Ni kali ke 3 ke 4 aku jumpa dia..

Masa jumpa tu..die tanya a few question la..then she asked me to baring la..utk scan...then die ckp xnampak la...(dlm hati aku..nak nampak canernye...dh aku mmg xpgnant...upt -ve)..tp die scan using vaginal scan pon x nampak..tp die show my rahim dh mmg menebal and akan peot bila2 masa sahaja..so she asked me la whether nak ubat utk turunkan peot..then i say YES..but she mcm xnak kasi becoz she nk suruh peot tu datang naturally..maybe itu lg bagus kot..

Doc kata aku xde cyst..cume mcm ade PCOS sbb ade bintik2 ape tah..hormon kot yang buat jd camtu..so aku saspek because of berat aku naik sangat kot tu yang jd camtu..then die pon agree..
Die ckp..the best way utk hilangkan benda tu or control benda tu is by diet and exercise..yeah...aku akan start jogging..

Alhamdulillah kelmarin aku dh start joggin and smalam pon jogging...rasa ya Allah beratnya badanku nk berlari2...bayangkan berat aku dua hari lpas 61.8..oh noooo,,tp xpe...aku akan tetap meneruskan usaha ni kalo ini yang give me high chance for getting pregnant..sob sob....

Td kt opis aku nkg kencing..tup2 cik Peot dh ade..kaler coklat.yeay..berjaya after dua days jogging..aku akan teruskan jogging since dh xde kelas ptg...
next monday nk smbung jogging lg kt Taman Bukit Jalil...hehehe

Oh ye..Dr Idora ade kasi ubat Metphormin (betul ke eja ni)?
huhu xtau nape...maybe nk stablekan hormon ke nk kurangkan selera makan aku...huhu

0 comments:

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template