Monday, November 22, 2010

Follow up check up

Hurm..ekcelly dah g jumpa gynea last wik...16hb tu..tp xsempat nk update kt blog..awal bulan aritu dah g jumpa gynea cz follow up peot delay about 19days..die kasi metformin utk 14days..tup2 hari kedua makan tu i dah peot..happy la cz xde sangkut kan..maybe delay sbb stress nk exam..kebetulan pas balik dr jumpa gynea..ptg tu aku dh start berjogging..tp lastwik stop sbb ptg asek ujan n bz ngan exam..

Mase g jumpa tu..Dr Idora just scan dr luar jela..die ckp seems metformin ok je ngan aku..bintik2 tu dh kurang sikit aku tgk...bintik2 tu alaa benda PCOS...yang kacau peot ....aku lega..so doc ckp die kasi metformin lg utk sebulan nye stock..kalo ade pblem kene g jumpa lg die..aku nk tgkla peot bulan ni cemane cz exam dh abes..so no reason utk say aku stress...hopefully no problem..
 

Then aku kene teruskan ber'exercise' jogging ptg2...so esok aku akan mulakan kembali aktiviti tu..bulan lpas berat aku 63 or 64 kg...erkk gemok nya..oh no..awal bulan aritu timbang pagi2 mase jumpa gynea...61.8 ..erk ade perubahan....and latest smalam timbang kt tesco....timbang masa petang after having meal...berat ku 61.7...erk....tp xpela..leh consider cz baru pas makan..aku nk timbang balik next month..

Ekcelly aku suke g timbang kt tesco ni cz ade alat nk measure weight, blood pressure and lemak ke ape tah satu lg..last month nye slip print dr mesin aku simpan..this month pon simpan..nnt leh keep track level kesihatan aku neh...

ape yang penting skang nk turunkan lg berat selagi aku mampu..tp aku xleh diet yang kene berlapar..kang xpasal pengsan again kt opis dan sudahnya warded dua malam..aku xmo tido spital lagi..huhuuh..xbesh walau kt private spital..miss bantal busuk ku..hehe

Okla dh 3.40am..esok kojer..penat melalak karaoke ngan cheras ngan anak beranak..haha...daaaaaaaaaaaa

0 comments:

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template