Wednesday, March 7, 2012

Pregnancy Check up : Week 34

Tadi aku half day morning untuk check up kat Pantai Hospital , Bangsar. Tak lama sangat menunggu walau aku sampai sana dekat 9.30. Gynea baru abis ward round rasanya. Aku amek masa luang tu main teka silang kata dan layan paper dengan en hubby sambil makan kerepek dengan air kotak mangga.

Rutin before check up mestilah check blood pressure, amek urin dan timbang berat.
Tekanan darah : 114/72
Berat :66 kg (masih sama seperti Sabtu lepas).

Last check up on 18/02/12 berat aku 65.5kg and today 07/03/12 lebih dua minggu berat aku baru naik 500g. Gynea cakap bagus ada pertambahan. Mau nya tidak kalau tak sebelum ni kejap naik kejap turun.
Next check up will be on next Wednesday, 14/03/12.

Tadi masa gynea tengah scan, aku tetiba pitam sampai lemah longlai badan, dahi berpeluh dan bibir ku kesejukan. Doc and en hubby bangunkan aku..aku uwek2 angin. Bawak g bilik rehat, check tekanan darah turun sikit.

Rupanya, aku tengah bayangkan aku dah masuk Operation Theater untuk dibedah. Arghhh kuatnya imaginasi aku. Mau nya tidak, doc cakap uri aku masih di bawah, placenta previa type 3. Cannot deliver normal. Sob sob. Tapi dia cakap still ada masa. Aku tau agak semput skarang tapi semua tu ketentuan dariNya. Kalau diziinkanNya, benda yang susah pon leh jadi kan. So kami tak putus-putus berdoa semoga uri akan naik lagi.

Kedudukan kepala bayi..sudah pusing ke bawah tapi gagal untuk enggage sebab ruang tu ade uri. Kejap dia masuk laluan kejap ke kiri. Sian kat sayang mommy. Tapi mommy amat sakit menanggung ngilu di rusuk mommy ni. Bila mommy suruh doc check, Alamak...bontot sayang la menekan-nekan rusuk mommy. Patutla sakit.

Doc kata aku MC 6 hari tapi aku still masuk kerja.
Reason: Keja masih berlambak and cuba untuk siapkan because next week aku dah xnak drive g keja. Dangerous sebab smalam dah ade brownish spotting akibat uri di bawah.



Doc dah kasi aku Duphaston untuk kuatkan rahim and ni ubat hormon kata doc.
Thanks to Dr Idora and Azie cz sudi melayan ku tadi. Azie beriya-iya mintak aku naik wheel chair...tapi aku bajet kuat..leh jalan..hehehe naseb xde ape-ape tadi..cuma masih lembik sehingga skarang.
Aku cuba pulihkan dengan minum air suam ni...

Kali ni tak puas ati scan sebab aku dah flat awal...huhu

0 comments:

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template