Monday, May 2, 2011

Bandung Trip - Part 1

Story ini sepatutnya diupdate last week, tetapi memandangkan last week agak tight dengan kelas, assignment and kerja opis, so aku tunda ke malam ni (walau aku tengah sangap)

Trip ni hanya aku with Mr Hubby sahaja pergi. Aku dah booked tiket flight ni last year. Since aku dah burnkan tiket KL-Bandung (return untuk dua orang) iaitu trip untuk Feb11 aku tak leh cancel kan lagi trip no. Memanglah tarikh aku booked ni dah lama, tahun lepas. U know what, aku berjaya dapat RM50 return flight dari KL aoeport.

Untuk trip ni flight kami berlepas pukul 1.15 dari LCCT tapi yang sedihnya aku x sempat roaming phone aku disebabkan aku nk roaming Maxis number company bagi ..-takut org office call la sbenarnya-


Bila dah mendarat, settle kan dengan imigresen ape semua aku terus g amek luggage..bila keluar tu aku cari supir ku...tapi xnampak pon org pegang nama aku..huwaa..mau cry dah mase tu sebab aku takut laki kau bengang la sebab semua ni aku nye keje..aku yang arrange.. Supirku sure x dapat call aku sebab x roaming kan..Aku plak x dapat call dia..So aku terus ke kedai telekomunikasi kat situ..terus beli sim kad Mentari.
Aku nak call "Nelly' a.k.a supirku. Tapi sekali lagi dilanda malang..aku TERDELETE no fon Nelly..Argghhh NO NO..

Nasib baik aku ade simpan num tefon Hafiz. Actually masa kat Malaysia aku deal ngan Hafiza. After inform Hafiz yang kami dah sampai dan cari Nelly, lega rasanya. Hafiz bagi num Nelly kat aku.. Tapi aku xdapat call dia. Maybe die tengah cuba call aku. Nasib baik ade mas mas dekat gate tu bagitau biasa orang tunggu sebelah sana. Bila pergi.dah jumpa Nelly. Lega eden.

So perjalanan diteruskan dari airport jakarrta terus ke Bandung. Naik Honda Jazz sebab kami berdua jer.
Then, kami sempat stop dekat mana tah. Ala-ala macam R&R kalau kat Malaysia. Kami berenti solat dan minum skejap seblum melancarkan gerakan ke Bandung.

 Gambo selepas solat


 Gambarku ..view belakang ialah petrol pump dekat sana..


Satu lagi gambar aku.

Kami sampai di Hotel dalam pukul 8.15 malam. Hujan lebat juga sepanjang jalan. Aku dah booked Hotel Cihampelas 2 untuk 3 malam tu.Bila dah sampai, check in ..letak2 semua barang baru kami turun makan. Order nasi goreng hotel je sebab di luar hotel ujan. Lagipon memang dah lapor...

-Bersambung

2 comments:

Unknown said...

Awesome pictures and interesting information and attractive.
Yes, the blog is very interesting and I really like.
Here I would also like to share some information about Reversal of Tubal Ligation.
Its a process to get pregnant after tubal ligation.

Unknown said...

thanks for your comment

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template