Tuesday, August 24, 2010

En. Polis...tolong tolong saya

Pelik x tajuk entry aku arini...hehehe mmg pelik pon...sebenarnya camni tadi...aku balik keje decide nkg bazar ramadhan kt Tasik Permaisuri..adik aku mintak aku tapaukan...skali dh smpai sane...adik aku tu dh tgh beli makanan...aku dengan malasnya tunggu kt parking suh die belikan..pastu mcm boring tunggu aku g tunggu depan umah dia...kt Taman Midah.

Lepak kjap umah die smbil bincang pasal adik2 lain cemane depa nk balik raya...then 6.40pm aku decide nk balik (dh lewat kan..)mase balik tu aku aku lalu kat sebuah skolah rendah...mase kat simpang tiga tu...tiba2 ade budak dari seberang jalan pandang aku..tangan lambai2 suh aku benti smbil nangis2..aku secara spontan benti cz aku kesian tgk die nangis sorang2 tepi jalan ...aku benti tanpa bukak pintu..aku turunkan window sket..aku tanya :
"Dik ..ade ape?"
die jawab.. "Akak...saya mintak tolong anta saya balik..umah saya kat Taman Billion (kt mane tah..mcm pernah dengar)..."

Aku jawab " Eh dik xleh la dik...akak xleh sebarang amek adik..nanti akak kene tuduh culik adik" aku takut cz skang mcm2 dengar citer...lagi satu aku takut ade org follow belakang kete aku then ugut aku...oh noo

Adik tu diam smbil teresak2 tepi keta..aku mmg cuak..nak tinggalkan kt situ...xsmp ati..nk amek..bahayakan aku..then aku call en hubby...adik aku...kawan adik aku..sume x angkat...Adoi..mane pigi korang...plz angkat la phone...huhu

Sudahnya xde org angkat selama 5 min aku kt situ...then aku ckp..adik g tunggu dlm pagar..ade guard...die ckp..guard dh balik...aik....leh ke guard balik time keje..huh

Then aku ckp..adik tunggu sini jap..akak nkg depan panggil polis...suh die anta kan...tunggu ye jgn naik kalo sape2 ajak..die angguk (serius aku kesian gile...budak tu dlm darjah 2 ke 3 ..laki)..nangis smp hidung berair ape sume dah..esak2...aku paham..tp aku tkt...

Aku terpaksa tinggalkan dia kt situ..aku dh geletar...cepat2 g kat balai polis bergerak area situ...thanks en polis cz layan aku so nice...then sorang en polis aku follow aku g skool....oh no...smp sane budak tu dah xde...aku cuak..tp polis tu ckp die nkg tanya kt guard kt dlm skool ..die kasi aku balik..Alhamdulillah lega..at least aku dh tlg something..cume aku musykil mane budak tu...mintak2 penjaga nya dh dtg amek..

Menurut budak tu...die ckp biasanya atuk die amek die...tp xpernah lewat camni..die takut..dahla xde nom fon mak, ayah and atuk..no tfon kawan2 pon xde..aku mcm musykil..tp xpele...die siap bgtau nama saya bla bla..sy duk tmn billion kak...sy tau jalan ke rumah saya kak...sy tunjukkan..akak tlg ye...adess

Aku terus balik..on the way tu aku bgtau adik aku...huwaa kene marah cz pepandai berenti..die kata bahaya..tp syukur xde apee2 buruk happen kat aku...tp en hubby and kawan aku ade sorang polis jugak...die ckp suh g kt balai laa bgtau..so at least depa leh pantau or take note in case anything happen..

Lega...itu saje la perkataan terkeluar bila aku dh smpai umah...okla..nk smbung wat assignment..

0 comments:

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template