Thursday, July 19, 2012

Balik Kampung dengan Raihana

Entry tertunda. Almaklumla seronok balik kampung, so haruslah takde masa nak ku belek-belek blog. Alkesahnya, pagi Jumaat aritu aku dan Raihana bergegas balik ke kampung awal pagi dengan flight. Tapi adik aku hanya hantar ke KLIA Transit di Bandar Tasik Selatan.



Aku guna Touch n Go, senang sebab nak kejar masa. Masa tu lif turun rosak ke memang dah lama rosak aku tak pasti sebab ni first time naik benda alah ni. Selesa dan rileks je di pagi hari. Ramai orang nak g travel oversea kot sebab tengok foreigner ramai.

Masa kat sana ada one sweet couple sudi menolong kami berdua. TQ uols. Depa berdua nak g Ho Chi Minh..wahh syoknye...

Sebelum berlepas


Aku dah buat online check in, tetapi memandangkan sampai 7.10AM di airport aku terus g kaunter pertanyaan. Dia suruh aku check in luggage di kaunter B. Staff MAS cukup prihatin especially bila travel with infant. Betullah komen kawan-kawan ku, cukup senang leh check in luggage di kaunter special. Aku hanya tolak stroller sampai kabin. Siap kena tolong staff dia lipat stroller since aku takut depa tak reti..dan aku xnak stroller kesayangan Raihana tu jahanam.hehehe






Dapat seat 8C tapi ketiga-tiga seat aku punye since ade baby. Depa kasi selesa sikit. Ada bantal dan selimut untuk Raihana. Masa nak berlepas tu, aku kasi dia breastfeed dan dia takde nanges sepanjang perjalanan. Aku plak seronok layan komedi. "Just For Laugh" kat depan aku tu.




                                                 Breaskfast dengan kacang ..hoho


Time mendarat, again aku dengar ade suara budak nanges. Syukur bukan Raihana cz dia sedang nyenyak tido atas pangku aku. Sampai sana en abi sudah menanti. Dia balik dengan kereta sebab nak bawak banyak barang dari kampung untuk adik-adik lain.



                                                                  Yeay dah sampai...

So disebabkan Raihana behave, next mesti leh terbang lagi. Maybe untuk jalan-jalan.

2 comments:

Fieza Sani said...

gud gurl,raihana..

Unknown said...

hihi..memang good sangat sepanjang perjalanan... risau takut dia yak yak je.naseb xde..hehe

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template