Friday, July 6, 2012

WXA 7xxx ...Akhirnya menjadi milik kami. Syukur.

Korang perasan tak aku ade update entry no plate terkini....hehehe rupanya ada udang sebalik mee...

Alhamdulillah.... Rabu lepas 4 July 2012 penantian sudah berakhir. Aku mendapat call dari Mr Gary, salesman Honda di Showroom Kah Motor (depan IOI Mall) bagitau yezzaaa kereta kami sudah siap. Tunggu siap tinted then leh amek. Tinted plak dia adjust dapat Lummar .

Sebelum ni aku tak pernah tau pasal Lummar tu ape..rupanya brand tinted kereta yang agak mahal dan berkualiti. Aritu aku tengok harganya RM2100 untuk honda macam kereta kami ni..

Masa nak g amek, en hubby dah balik amik Raihana siap-siap. Aku nak dia pon ada sama time kami amek keta tu. Dia tak de ragam pon cuma melilau je tengok kiri kanan...Macam happy jer.


Tarammmm...

...

...



Selesa la untuk keluarga kecil kami. Lega cz dapat amek keta baki dari tunggakan cukai pintu yang tak seberapa tu. So kalau rasa nak amek keta besar lagi macam Alphard ke Estima ke lori pon boleh.. Aku ade idea. Korang buatla tunggakan bil rumah korang macam bil api/ air/ astro / unifi/ maintenance banyak-banyak riban...Nanti lepas korang bayar mesti ada baki..Haaa baki tu la buat beli kereta.

Kami hanya mampu amek yang putih  yang kat atas ni je sebab cukai pintu yang tertunggak pon RM90 ke pon.. bukannya 3 4 ribu tunggakan.


Nota kaki:
Aku dah test drive aritu... hurm agak kekok.. Maybe biasa bawak keta comel aku tu je kekok sikit. Lelame insha'Allah ok...tapi lagi best bila just duk sebelah je.. tak yah nk drive.. Hehe

Actually en asben hadiahkan untuk family kami sempena ucapan terima kasih di atas kelahiran puteri kami. Tq bie....

8 comments:

nur.vv said...

Bestnye! vv pun tengah tunggu kete siap..agaknya dapat WXB kot hehe. Skang pakai kete dua pintu..susah bila ada baby ni :P

e.l.i.z.@ said...

Aku pun nok wat tunggakkan cukai tingkap la wakaka buley beli kete ke3 pulok dih

Jgn ado ore sakit mato sudoh la tgk honda baru mu ni ekekekek

mek yusz said...

Alhamdulillah..Kena bw aku ni..accord ka?aku xnmpk sgt sbb by hp..br blik sogo..keciwa,cendol out of stock..bleh plak cenggitu??

Unknown said...

vivy: same le...WXB next week dah..x lama dah vivy...keta ape yek... anna plak ni dh ade 3 keta ..nk kene jual kot satu...susah nk parking...

yus: xmampu accord...civic jer...sbb aku mmg minat keta ni dah lame dh...

eliza: harus la buat tunggakan br dpt beli keta... pahni xtau la mu dpt keta gapo...tobat aku sure JELESS keta baru mung..hak BMW pon aku JELES...haha..gelepar la jawabnya...haha

Unknown said...

hahahaha~~set2 demo kayo rayo la..hasil tunggakan cukai dpt beli keta..aku nak wat la deh...long, jeles gila baban seh ko amek CIVIC,secret admirer aku dr dlu tau..hehehe..nak pkai tu x tau bile la..aku nk kumpul la dr hasil cukai pelbagai ni..ekekekekeke~~
cayalah eli...ALPARD la plak kali ni..

Unknown said...

haa semestinya insha'Allah mu akan dpt pulak lpas ni..simpan tunggakan byk2.... umah mu ade maintenance fee x? kalo xde..lmbt sket mu kumpul tunggakan.kalo ade..lg cpat... jgn byr tau bulan2..kasi tertunggak.. sebab aku nak merasa ALPHARD ko nanti...

Unknown said...

wowieeeee... raya tahun ni bermakna sgt kak fieza..ada raihana dan kete baru...tahniah kak..

Unknown said...

Alhamdulillah Fiza...rezeki dariNya...setelah sekian lama menanti..sekali dpt dedua yg diharapkan..syukur.. Fiza pon ape kurangnya...beraya berempat thn ni...besttt

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template