Saturday, January 28, 2012

Layan Pasembur di Padang Kota, GeorgeTown

Pasembur... Hurm aku memang mengidam jugak sebenarnya sejak aku alahan dulu lagi. Tapi en hubby cakap jauh nak pergi dengan keadaan aku alah teruk masa tu.  So KIV saja plan tu sehingga aku terlupa. So bila dah alang-alang ke Kedah untuk wedding adik aku, kami singgah skejap on the way balik tu. Mula nya en asben tak nak singgah, tapi bila aku cakp si kecik dalam perut nak makan..automatic dia setuju. Haa kuat kan pengaruh si kecik dalam perut ku.. Tq sayang..

Exit Georgetown...terus ke town menghala ke Padang Kota Lama..

 On the way cari parking


Tak susah mencari cz ade sigboard and dengan bantuan kak ipar and asben nya.Aku ada call kawan aku kat sana..Tapi hampeh..dia tatau jalan and aku xjadi singgah ke rumahnya cz dia rushing nak ke Spa. Huhu tu la kja last minit...tak dapat jumpa dia.

Parking susah tapi kami bernasib baik dapat parking depan foodcourt sana. Syukur..Rezki kami.

Alamak tak nampak nama kedai pulak dah...gara-gara guna camera hp je kan..

Aku pergi pilih ape yang aku nak sementara en hubby chop kan meja kami. Dah siap pilih aku kasi en hubby queue untuk amek kuah and bayor la ape lagi. Sementara menunggu tu aku sempat snap view dari meja kami.


Ok pasembur idaman sudah sampai. RM39 sepinggan ni okeh...


Kami makan sampai licin... bayar mahal-mahal tak kan nak bazir... Aku order ABC (tapi sampai ke sudah tak sampai dan balik dengan hampa..tapi pujuk hati takpe..x elok makan manis)..en hubby plak order Teh ais since Kopi O ais kegemarannya tak de.


En asben yang kekenyangan..aku hampir nak order makanan lain cz lapar lagi..tapi takut muntah..sayang plak makan pasembur tu..so aku hold until sampai KL baru makan lagi. Sejak dua menjak ni asek lapar aje..


View semasa perjalanan balik melalui Jambatan Pulau Pinang. Bubbye Penang...Next time kami datang lagi. Insha'Allah.

2 comments:

Unknown said...

awat la mhl gitu mo pasembur tu..sedap sgt ke...hehehe..
sbb aku x penah mkn...

Unknown said...

entah...sedap weh kat sini bagi aku lain kat sini lain dr pat lain.
maybe mahal cz add in udang la sotongla..mcm2 ado

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template