Monday, January 30, 2012

Welcome 3rd TriSemester

Sedar tak sedar aku dah menginjak ke 3rd trisemester minggu ni. Orang kata dah stable kan. Tapi aku maintain lagi ade muntah-muntah. Uwaaa...cuma tak seteruk 1st trisemester. Amat memeritkan dan kadangkala buat aku fobia.


Skang ni asyik terasa baby dah penuh je kat perut dan asek menendang je..kadang-kadang time kat opis rasa terkejut pon ada... Inilah dia nikmat..

and 

Kini masuk minggu ke-28, bermakna kita hanya tinggal lagi 3 bulan sebelum saat kelahiran yang ditunggu-tunggu tiba. Puan mungkin akan menjadi sedikit pelupa, kekok dan agak janggal. sepanjang bulan-bulan terakhir ini, bayi kita juga telah mula menyimpan bekalan lemak dalam badan. Selain itu puan juga mungkin akan mengalami sakit ulu hati, senak dan kadang-kadang kejang pada bahagian betis. Jangan terkejut jika kita akan berhadapan dengan kontraksi. Ia bukan kontraksi untuk melahirkan tetapi ia sebalik adalah kontaksi kecil yang dipanggil iBraxton Hiksi. Sepanjang kehamilan kita cuba elakkan daripada berfikir perkara-perkara buruk atau negetif. Banyakkan membaca majalah-majalah atau menonton rancangan tv yang berfaedah untuk minda dan perkembangan kehamilan kita.

2 comments:

Unknown said...

weee..dh msuk 3rd trimester..waktu ni mmg menguji sbb baby dh besar..fiza dlu selalu semput..hehhe

Unknown said...

tau xpa..asek mengah je skang..nk beralih posisi duduk ke tido amatla sukar..

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template