Wednesday, February 22, 2012

Pregnancy Checkup : Week 31

Sabtu aritu aku tak g memane. So pagi tu lepas makan terus ke klinik kat rumah iaitu Klinik Alam Medic, panel TNB. Aku g sana untuk mintak doc refer aku ke Hospital Pantai since nak check condition placenta previa aku.

Belum sempat aku bagitau nak mintak referral ke sana, doc memang cakap dia nak refer aku ke sana. Hoorey. Aku just tunggu document disiapkan and aku dah call Azie (nurse kepada gynea aku )shari sebelum tu untuk booked appointment on Saturday. Azie cakap ramai sangat org, Fiza datang 12.45 la. So aku sampai 12.30, lepak baca paper minum air kotak makan cokelat...And boring menunggu. Turn aku dekat pukul 3 kot ke lepas tu. Fuh lama nya, padahal sabtu tu gynea kerja sampai kul 1 jer. hehe

Coklat and newspaper.


Next, namaku dipanggil untuk check berat and tekanan darah. Tekanan darah 122/66 masa kat klinik 106/67 kot. Berat aku..hahaha jeng jen jeng.65.8..wow impressive..dah naik...tapi under control lagi. Pastu kena amek urin test.




Next... namaku dipanggil untuk jumpa Dr Idora.Baby still songsang. Kedudukan uri dah naik sedikit, placenta previa 4 dah bertukar placenta previa 2. Tapi dengan condition skarang doc cakap still need to deliver by c-sec. Tak kesahlah...ada lagi 2 minggu untuk pujuk baby tolong ku.

Doc siap scan 3D and 4D and hasilnya...


Masa ni muka dia tengah berkerut. Doc cakap aik nape plak duk berkerut tu.. Aku pon perasan mimik muka nya masa tu. Aku gelak siap cakap kat Doc..ni mesti dia lapar..Doc cakap dah pukul brapa ni..cepat g makan..hehehe

Aku ada tanya doc...doc kenapa gambar dulu dan gambar skang saya noticed pipi baby saya macam tembam..Memang pipinya tembam ke.. 

Doc jawab--> A'a tembam sikit..hehehehe geramnyaaaaaa mommy siap malam tu mommy mimpi g visit baby tembam

berat baby masa ni 1.88kg on 31 weeks 3 days . Next check up will be on 3rd of March.

4 comments:

Lyena Vee said...

cian baby, lapo yer.. mommy, cepat mam! hehe

Unknown said...

tula...dh mam...muntah..aritu keracunan makanan plak tu..langsung tergolek...minum air kelapa....utk neutralkan lega..tp tgolek tetido kepenatan..

Lyena Vee said...

alahai, memang flat la camtu. seb baek tak sampai cirit birit bagai..pasni, kene extra hati2 la dear :)

Unknown said...

tula..cirit sikit je...naseb under control.... mmg flat terus.... malam tu topup ngan nasi and tomyam....tp x abes...
tq

 
Umi Mya Zara Raihana Blogger Template by Ipietoon Blogger Template